Porträtt

Skrivet i Arbeten och uppgifter den 2012-03-03 klockan 01:35:02

Hallå allihopa!
Idag (tekniskt sett igår, för klockan är halv två) åkte jag hem till min kompis Felix för att plåta lite porträttbilder. Första uppgiften i foto C är nämligen att fotografera ett arketypisk, ett autentiskt och ett avslöjande porträtt, varav minst ett ska vara i studio.
Eftersom jag tycker bäst om att fotografera i befintligt ljus, körde jag på och avklarade studiobilden så fort som möjligt för att ha det "överstökat". Jag fotade det autentiska porträttet i studion, och sen bestämde jag att resten skulle vara i befintligt ljus. Bilderna här nedanför är några fler än vad som skulle lämnas in, eftersom uppgiften bara rörde sig om tre bilder. Jag är dock väldigt nöjd med alla bilderna som jag har redigerat hittills och tänkte jag skulle visa upp dem! Älskar ljuset från solnedgången. (För övrigt är jag trött som en gris, och känner att allt jag skriver blir extremt osammanhängande, men ah, nu kör vi.)
Här är bilderna i alla fall (det första är det arketypiska.)
Take care!
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback