STUDIEBESÖK OCH STILLEBENFOTO

Skrivet i Fotoresor den 2011-12-15 klockan 15:48:37

Hej!

Jag tänkte bara dela med mig lite av vad som hände förra fredagen. 
Vi har nu, som alla innan redan skrivit, kommit till en del i fotokursen där vi ska plåta reklamfoto, vilket vi ägnade förra veckan och denna veckan åt.

I fredags drog vi till Stockholm - igen. Det är väldigt kul! Och mer än hälften av klassen var sjuka, så vi var bara fyra stycken som kom iväg. 
Dagen började med studiebesök hos Kjell B Persson, han plåtar mest produkter och stilleben. Han pratade massor, visade oss lite trix som han brukar använda i photoshop, och så visade han även hur själva plåtningen brukar gå till när han gör det. Det var verkligen ett ascoolt och grymt lärorikt studiebesök (även fast han drog över en timma, men det gjorde inte så mycket för man lärde sig nya saker typ varje minut)!
Efter det skulle vi fota stilleben i Emmas studio.

Jag har aldrig förr lärt mig så mycket på så kort tid, man skulle haft något att skriva på så man kunde komma ihåg allt han sa. Men det får jag ta med mig till nästa gång!

Jessica
jessicamariafoto.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback