En och en halv vecka av mitt liv spenderat på ett jobb som jag bara måste ha

Skrivet i APU praktik den 2011-10-28 klockan 14:31:01

Hej!

Nu sitter jag här hemma i mitt lilla hus på landet utanför Nyköping igen. Känns sjukt tomt. Inga bilar som bullrar utanför fönsterrutan hela dagarna. Inga bussar och tåg att skynda till. Inga fotograferingar som ska göras. Ingen klump i magen för att det ska bli spännande och läskigt att komma till jobbet ännu en dag. Ingen längtan efter att få sluta jobbet och komma hem till den pojke jag älskar. Ja, det är tomt här ute. Men en sak jag kan trösta mig med är att jag äntligen har fått höstlov. 

I och med att min pojkvän åkte till Malta med sin familj igår så hade jag då ingenstans att bo längre, och därför blev det så att jag hade min sista dag på apun i onsdags.

Min sista dag som praktikant var bra. Väldigt bra faktiskt. Jag har haft en jättejättebra praktik, så jag är nöjd som aldrig förr! Det blev väldigt mycket "titta" på mitt jobb, men det gjorde ingenting i och med att jag lärde mig så mycket av det. Min handledare Sussi var jättesnäll, jag har varit med på massa fotograferingar och jag har dessutom fått lära mig hur en studio verkligen fungerar och så har jag lärt mig massor om photoshop. 
Jag hade nog min bästa dag i måndags tror jag. Min pojkvän Oscar slutade skolan halv ett (eftersom hans skola är mongo och de slutar så tidigt varje måndag och onsdag. Jag är inte avundsjuk), så när han slutat åkte han till mig och var min modell. Jag fick låna studion i en dryg timma och leka fritt med den, det var fruktansvärt roligt måste jag säga! 

Ja, som ni säkert ser och som jag även sagt innan, så har jag haft en bättre praktikperiod än jag väntat mig. 
Nu är jag sådär jobbigt sugen på att starta eget, ha egen studio och bara jobba som fotograf. Men det får väl vänta några år.. 
Har blivit väldigt inspererad och fått väldigt mycket med mig från min apu, så praktiken från höstterminen i tvåan är nog något jag aldrig kommer glömma.


När jag fick låna studion i måndags så passade vi även på att ta kort på oss bägge två tillsammans med hjälp av stativ och självutlösaren. Tillslut orkade vi inte vara seriösa längre så då blev det såhär fina kort. Vad tycks?

/ Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback