Sofia rapporterar från c/o lönnström

Skrivet i APU praktik den 2011-10-25 klockan 16:53:37

Tja allihopa!

Det är Sofia vid tangenterna och jag tänkte bara skriva en update om min praktikplats - min asgrymma praktikplats, rättare sagt!

Jag är på en reklambyrå som heter Care of Lönnström och har det sjukt bra! Jag får roliga arbetsuppgifter, har jättetrevliga och roliga människor omkring mig, skön stämning och den här tiden har varit väldigt, väldigt lärorik!

Hittills har jag bl.a. fått göra en digital skiss på en hemsida, göra pictogram, lägga upp en hemsida som blivit översatt från svenska till engelska, varit på ett tryckeri (Dahlströms) och blivit visad runt i tryckeriet, och - sist men inte minst - designat en logga som blev inskickad till kunden! Min första logga ever! Blev så sjukt taggad av det!

Min stora uppgift under hela praktikperioden är att göra en skiss på en hemsida till en tänkt kund - och då menar jag inte en blyertskladd på ett papper, utan en noggrann digital skiss i Illustrater. Har till och med gjort en liten animation i Flash... Askul. Har jobbat med det hela förra veckan och igår och idag, och nu börjar jag känna mig färdig. Ska bli kul att få feedback på det sen.

Det har gått sju dagar nu och det är tre kvar. Jag. Vill. Inte. Sluta. Även fast nästa vecka är höstlov så känns det astråkigt att avsluta praktiken - då kanske ni förstår hur mycket jag trivs...! Här får ni lite bilder att kolla på:


Fredrik och Love. Busiga killar...
Lönnström himself...!


Peace!
/Sofia


Kommentarer
Postat av: isabell

Åååh! Känner precis som du, Sofia. Jag vill aldrig gå hem. Eller till skolan. Eller ha lov.

2011-10-25 @ 19:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback