Plåtning med Håkan Juholt

Skrivet i Arbeten och uppgifter den 2011-10-06 klockan 19:08:45

Imorse mötte jag upp Sofia Andersson (från min fotoklass) på Stockholms Centralstation. Vi letade oss sedan fram till Riddarhustorget för att träffa lärar-Emma och en reporter som hette Kalle. Men vad gjorde vi där då?

Jo, vi fick förmånen att följa med Emma på ett av hennes foto-jobb, denna gång var det Håkan Juholt som skulle plåtas. Vi fick komma in till hans kontor, och så fick vi ha såna där coola "besökare"-lappar på oss. Ni vet såna där inplastade som hänger i en klämma som man känner sig skitVIP:ig i!

Journalist-Kalle intervjuade först Håkan i typ lite mindre än en timma, samtidigt som Emma smög runt på hans kontor och plåtade intervjun. Jag och Sofia satt bara och tittade och lyssnade. Håkan pratade och pratade och pratade sådär mycket som bara en politiker kan göra, men det var sjukt mycket mer intressant än jag väntat mig!

Efter intervjun skulle det plåtas utanför, jag och Sofia fick förmånen att vara Emmas grymma assistenter.
Även fast det inte var jag som fotade, utan liksom bara stod på sidan av och tittade, så lärde jag mig så galet mycket idag.
Har haft en AWESOME DAG helt enkelt!

Lägger upp lite behind the scenes-bilder från dagen så ni också får se!

Jessica



Håkan Juholt, Emma Svensson



Håkan Juholt



Håkan Juholt, Sofia Andersson, Emma Svensson, Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback