Praktik på film i Sörmland

Skrivet i APU praktik den 2011-10-20 klockan 18:16:30

Tänkte att jag skulle visa och berätta lite om vad jag har fått göra på min praktikplats i veckan. Jag har vart med en annan tjej från klassen, Elin, som har rörlig bild. I början av veckan fick vi testa på att göra en kartongfilm i stop-motion, vi fick klippa till våran egna kartong, fixa bakgrunder och göra våra egna gubbar i lera. Filmen handlade om en dinosaurie som växer upp och den blev faktiskt ganska bra. Har tyvärr inte filmen ännu så jag kan inte visa den men kan iallafall visa lite bilder.
Igår åkte vi med till Strängnäs där vi först fick träffa en massa barn i olika åldrar som skulle ha skolbioval och senare på dagen var vi med på en teknikmässa där det var lite äldre folk, mest lärare, som fick höra en del om modern mediateknik, ganska intressant faktiskt! Och idag åkte vi med till Katrineholm där dom också hade en teknikmässa. Mycket åkande alltså och det har blivit två långa dagar, både igår och idag kom vi hem vid klockan 6, men det gör inte så mycket för imorgon är vi ledig!

Här kommer lite bilder!











/Frida P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback