Praktik på Stockholms mörka bakgator

Skrivet i APU praktik den 2011-10-21 klockan 19:49:32

Nej, så mörka är dom inte.


En dag full med roligheter. En vecka full med roligheter. Snart tre dagar till med roligheter.

Som ni sett på alla tidigare inlägg i bloggen har vi praktik nu. Eller APU som det så fint heter. Jag letade som en galning efter praktikplats, har nog aldrig suttit så mycket vid datorn förut. Jag sökte praktik på massa ställen men i mailen som jag fick tillbaka stod det alltid "Vi kan tyvärr inte ta emot praktikanter", "Tyvärr är jag pappaledig denna termin", "Vi har redan fullt med praktikanter just nu". Typ. Men tillslut fick jag tillbaka ett mail där det typ stod "Jag har tyvärr svårt att ta emot praktikanter, men jag gillade ditt smöriga mail så du är välkommen". Äntligen fick jag en praktikplats!!

Nu har jag varit ute på praktik i 5 dagar hos Sussi Ardenfors. Hon är fotograf och har sitt eget lilla företag som heter "Ateljé Photos 4 U". Och eftersom hennes Ateljé ligger i Sollentuna och min pojkvän bor i Sollentuna, så passade det ju så perfekt att jag kan bo hos min pojkvän och ha nära till jobbet varje dag. Så sjukt bra!

Jag kan inte säga annat än att jag trivs som strumpan i skon, som fisken i vattnet eller som handen i hansken. Min handledare är supergullig och även fast jag inte får göra så mycket så lär jag mig mer än massor. Det är verkligen skitkul!



Här är hennes butik, studion är en våning ner. Så, här är jag varje dag :)



/ Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback