FBL004 - Ljus

Skrivet i Arbeten och uppgifter den 2011-09-27 klockan 19:31:04

Förra torsdagen fick vi en ny fotouppgift som handlade om att fota i befintligt ljus, vi skulle fota fyra olika bilder i fyra olika ljus där ljuset förstärker bildens berättelse.

Jag hade personligen jättesvårt att bestämma mig för hur jag skulle fota, så jag fotade min första modell (Anton) i hundra olika vinklar så jag sedan kunde bestämma mig för vilken som blev bäst. När jag sedan skulle fota min andra modell (Kajsa) så hade jag faktiskt lite idéer som jag utgick ifrån. Belv nog mest nöjd med de bilderna på Kajsa men fick förvånadsfullt bra bilder på Anton. Så jag tycker nog om båda sätten, spontant/idélöst och planerat.

Tänkte ta och visa er mina resultat i alla fall, så här kommer dem.



1. Sidoljus / 2. Medljus / 3. Motljus / 4. Hårt ljus

/Alexandra, www.alexandraeriksson.se

Kommentarer
Postat av: ******

Mmmmmh, snygg kille längst upp, skulle man banga eller?

2011-10-06 @ 13:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback