Förra veckans fotouppgift - Ljus

Skrivet i Arbeten och uppgifter den 2011-09-28 klockan 22:24:52

Hej alla monsterdiggare!
Idag ska vi.. Nej vi ska inte leka kanibalkockar, jag är bara på trötthumör. Men jag tänkte att jag skulle lägga upp några bilder från fotouppgiften som vi fick förra veckan.
Vi skulle fotografera fyra olika bilder i olika slags ljus; ex. sidljus, motljus, medljus etc.

I fredags hade vi flexdag från skolan så då passade jag på att ta mina foton. Jag tog med mig min kära syster och hennes fästman som modeller, och så puttrade vi ner i hennes bil till sjön som inte ligger alls långt ifrån mig. Det var toppenväder och blåste sådär lagom så man liksom fick med lite levnad i bilderna på något sätt. Toppenväder alltså!

Grejen var att jag typ tog sjuttioelva tusen bilder på den dära timman i fredags, så när jag sedan skulle välja ut vilka bilder jag ville ha blev det lite svårt. Jag hade nämligen inte planerat så speciellt mycket innan eftersom jag inte visste vad det skulle vara för väder eller något sånt, så det blev en spontan-fotografering. Men idag när jag tillslut redigerade lite bilder så kom jag fram till att jag blev ganska nöjd med resultatet i alla fall.

Här är två av de bilderna jag valt ut.          
/ Jessica


Starkt Motljus Medljus
- Starkt Motljus -                                                       - Medljus -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback