Rapporterar från Newmarket Town

Skrivet i APU praktik den 2012-01-23 klockan 10:24:52





Hej! Tänkte ta och berätta hur min första vecka på praktiken har varit samt vad jag lärt mig och fått gjort. Kanske först och främst ska berätta att jag praktiserar på en reklambyrå här i Nyköping som ligger nere i hamnen, Newmarket Town. Här jobbar fem personer som är helt fantastiskt duktiga på vad de gör.

Jag har fått en egen lite arbetsplats framför en Mac-dator med uppgifter att fixa i InDesign. Jag har aldrig suttit vid en Mac tidigare och kan absolut ingenting i InDesign, men det har gått förvånadnsvärt bra ändå och jag har lärt mig jättemycket. Jag började veckan med att montera ihop produktblad till Globus, redigerat lite bilder som ska upp på webbsidor och sedan har jag fixat med en massa inbjudningar då Newmarket ska ha ett event om tre veckor. Idag har jag följt med Matilda och fotat till en folder hon håller på att göra samt att jag nu håller på med pluggannonser till ett företag.

Det är superkul att alla här vill lära mig och ge mig saker att göra, Alex har visat en massa saker som är användbara och Matilda erbjuder fotograferingar (som den tidigare) och visar en massa saker de gjort. Jag trivs sjukt bra och lär mig samtidigt jättemycket.

Ska försöka åstadkomma lite hyfsade pluggannonser nu och bjuder på lite bilder som jag tog nyss, sedan hörs vi förmodligen någon gång sista veckan! Hoppas ni mår bra.

/Alexandra, www.alexandraeriksson.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback